"Literate-Twinners" eTwinning Projesi
Gerze-Haşim ve Zehra Tarı Ortaokulu İngilizce öğretmenlerinden Hacer Esra ÖVEYİK koordinatörlüğünde 6. ve 7. sınıf öğrencileri ile yürütülen bu projede, sosyal medya okuryazarlığının bir seçenek değil, bir zorunluluk olduğu düşünülerek yola çıkılmış ve öğrencilerin okuryazar birer sosyal medya kullanıcısı olmaları hedeflenmektedir.Bu projede, Türkiye, Azerbaycan, Portekiz, Hırvatistan, Tunus, İspanya, Sırbistan ve Romanya dan olmak üzere 8 farklı ülke ve 17 farklı okul görev almaktadır. Öğrenciler sosyal medya okuryazarlığı ile ilgili araştırmalar yapacak, sosyal medyanın faydalı yönlerini daha yakından tanıyacaktır. Sosyal medyanın hayatımıza getirebileceği tehditleri ve bu tehditlere karşı nasıl önlemler almamız gerektiğini öğrenciler hem karışık ülke takımları hem de bireysel çalışmalar yaparak öğreneceklerdir. Tüm bunları yaparken tamamen öğrenci merkezli bir proje sürecinden geçecek olan öğrenciler, proje koordinatör öğretmenleri rehberliğinde çalışmalarını yürütecek ve proje ortağı öğretmen ve öğrencilere sunum yapacaklar, proje ortakları ile birlikte işbirlikçi ürünler ortaya koyacaklardır. Bu sayede ayrıca İngilizce dört dil becerilerini (okuma, konuşma, dinleme, yazma) ve dijital yeterliliklerini de geliştireceklerdir. Öğrenciler ayrıca sosyal medya okuryazarlığı konusunda uzman kişilerden seminerler de alacaktır.