SİNOP İL MEM ARGE

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2016 Başvuru alanları

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2016 Başvuru alanları: * Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanında Yenilikçi Uygulamalar ve Materyaller * Erken Çocukluk Eğitimi * Rehberlik ve Özel Eğitim * Mesleki ve Teknik Eğitimde Okul-İşletme İşbirliği * Eğitimde Ayrımcılıkla Mücadele * Okul ve Öğrenme Ortamları * Eğitimde Veli Katılımı
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2016 Başvuru alanları

 Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanında Yenilikçi Uygulamalar ve Materyaller

 Bu kategori, üniversite öncesi eğitimin tüm kademelerinde ve farklı okul türlerinde, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik öğrenimini iyileştiren yenilikçi programları, sınıf içi/sınıf dışı uygulamaları ve geliştirilen materyalleri (basılı, web ya da tablet temelli) kapsar.

Erken Çocukluk Eğitimi

Bu kategori, 0-6 yaş arası çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunan, bilgi ve becerilerini geliştirmede rol oynayan sınıf içi/sınıf dışı uygulamaları ve toplum temelli modelleri kapsar. Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkları göz önüne alınarak, uygun ortamların sağlanmasıyla yeteneklerinin ortaya çıkarıldığı ve geliştirildiği uygulamalar bu kapsamda değerlendirilecektir.

Rehberlik ve Özel Eğitim

Bu kategori, üniversite öncesi eğitimin tüm kademelerinde farklı okul türlerinde, uzman kişilerce sunulan kişisel, eğitsel, mesleki vb. PDR (psikolojik danışmanlık ve rehberlik) hizmetleri ve özel gereksinimli çocukların eğitimine ilişkin uygulama/ materyal örneklerini içerir.

Mesleki ve Teknik Eğitimde Okul-İşletme İşbirliği

Mesleki ve teknik eğitim konusunda işletmelerin, gençlere ihtiyaç duyacağı güncel bilgi ve temel becerileri kazandırması önemlidir. Bu nedenle mesleki eğitimin niteliğinin artırılmasıyla ilgili yapılan birçok çalışmada okul-işletme işbirliğinin geliştirilmesi vurgulanır. Bu kategoride, mesleki ve teknik eğitim veren kurumlarla ilgili sektörler arasında sistematik bir işbirliğinin gerçekleştirilmesi için geliştirilen iyi okul-işletme işbirlikleri örnekleri paylaşılır, mevcut deneyimler üzerinden işbirliği süreçleri aktarılır.

Eğitimde Ayrımcılıkla Mücadele

Üniversite öncesi eğitimin tüm kademelerinde ve farklı okul türlerinde, ayrımcılıkla mücadele alanında öğrencilerin ve/veya eğitim çalışanlarının farkındalık, bilgi, beceri düzeylerinde ve/veya tutumlarında olumlu değişim yaratan örnekleri kapsar. Uygulama ya da materyal genel olarak ayrımcılıkla mücadele odaklı olabileceği gibi bireylerin ve toplulukların belirli özellikleri temelinde karşılaştığı (ırk ve etnik köken, renk, din ve inanç, dil, milliyet, siyasal görüş, toplumsal köken, cinsiyet, cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği, medeni durum, sağlık, yaş, mülkiyet, yoksulluk vb.) spesifik ayrımcılık türleri ve durumlarıyla mücadeleye dönük olabilir.

Okul ve Öğrenme Ortamları

Her yıl milyonlarca çocuk, genç ve yetişkin zamanlarının büyük bir bölümünü okullarda geçiriyor. Okullar, eğitim ortamları olarak sadece öğrencilerin öğrenmeleri ve gelişmeleri için gerekli olan akademik desteği sağlamaz. Okullar, aynı zamanda öğrencilerin yaşamlarının büyük bir kısmının geçtiği,onların iyi olma halini etkileyen en temel mekanlardan biridir. Bu eğitim ortamlarının güvenli ve donanımlı olması öğrencilerin sağlığını, mutluluğunu, okula devamını ve başarısını etkiler. Bu kategori, eğitim ortamlarında öğrencilerin erişim sağlayabildikleri olanakların, okulların altyapısı ve niteliğine ilişkin bilgilerin yanı sıra okulların tüm fiziksel koşulları, sınıfiçi ortamları, okullarda güvenlik, rehberlik servisi, beslenme ve ulaşım koşulları, savaş koşullarında çocukların eğitim hakkı gibi öğrencinin iyi olma hali çerçevesinde ele alınabilecek uygulama örneklerini kapsar.

Eğitimde Veli Katılımı

Hem uluslararası sözleşmeler hem de ulusal mevzuat, ebeveynlere çocukların eğitim hakkını sağlamakla ilgili sorumluluklar yüklüyor. Türkiye´deki velilerin, çocukları için kaliteli ve eşitlikçi bir eğitim talep etme hakkına sahip olan bireyler olarak, eğitim sisteminin neresinde durdukları pek anlaşılmıyor. Velileri de eğitimin bir paydaşı olarak ele alan bu kategori, üniversite öncesi eğitimin tüm kademelerinde, okullarda katılımcı bir okul kültürünün oluşturulmasına katkı yapan yenilikçi uygulamalarla birlikte veli örgütlenmeleri, velilere yönelik çalışmalar yürüten sivil toplum örgütleri ve okul aile birlikleriyle yapılan çalışmaları kapsar. Bu bağlamda, okulun farklı paydaşlarının özellikle de velilerin okulu ilgilendiren kararlara katılımını ve etkisini güçlendiren uygulama örnekleri bu kategoride önceliklendirilir. Okulu ilgilendiren kararlar, disiplin uygulamalarından fiziksel altyapıya, öğretim yöntemlerinden, okulun çevreyle ilişkisine, bütçesel kararlardan okul kurul ve komisyonlarının işleyişine kadar birçok farklı boyutu içerir. Ayrıca okul aile birliğine katılmak, okul gezilerinde destek olmak, çocuklarla ders yapmak, okul programına içerik sunmak, okulun fiziki ortamına ilişkin öneriler geliştirmek ve uygulamak, okulda uygulanan ebeveyn eğitimlerine katılmak, velilere seminerler düzenlemek gibi uygulamalar da yine bu kategoride değerlendirilir.

Başvuru Koşulları

Kimler başvurabilir?

Okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarından, üniversitelerden, farklı devlet kurumlarından ve sivil toplum örgütlerinden eğitimciler/eğitimci adayları (kişi, ekip ya da kurum olarak), Başvuru Alanları bölümünde açıklanan konu ve alanlarda iyi örnek oluşturduğuna inandıkları uygulamalarını/materyallerini konferansta sunmak üzere başvurabilirler. Kişi, ekip ya da kurumlar birden çok uygulama/materyal başvurusu yapabilirler.

Başvuru koşulları Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, eğitimcilerin başvurularının birbiriyle rekabet ettiği ya da başvuruların iyiden kötüye doğru sıralandığı bir yarışma değildir. Bu konferans öğretmenlerin geliştirdikleri örnekleri birbirleriyle paylaşmalarına ve birbirlerine esin kaynağı olmalarına fırsat sunma amacı taşır.

Konferansta sunulan iyi örneklerin “konferansta sunulmak üzere” geliştirilmesi değil “eğitim sürecinde bir eksikliğe yanıt vermek/eğitim sürecinde bir iyileşme sağlamak vb.” için geliştirilmesi önemsenir.

Uygulamanın/materyalin 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ya da öncesinde uygulanmış/geliştirilmiş olması gerekir. Henüz tamamlanmamış, uygulaması yapılmamış çalışmalar değerlendirilmeyecektir.

Geçmiş yıllarda Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda seçilerek sözlü ya da poster olarak sunulmuş örneklerle başvuru yapılamaz. Ancak daha önceki yıllarda kabul edilmeyen uygulama/materyal örnekleriyle –geliştirilmiş olmaları koşuluyla– yeniden başvuru yapılabilir. Bu önkoşul aynı örneğin farklı yıllarda konferansta tekrar sunulmasını önlemek ve her yıl farklı örneklerin paylaşılmasına zemin oluşturma amacını taşır.

Nasıl başvurabilirsiniz?

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2016’ya başvurular yalnızca elektronik olarak (online başvuru) yapılabilir. Posta ya da elektronik posta yoluyla yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Elektronik başvuru sürecinde bir sorunla karşılaşmanız durumunda teknik destek sağlanacaktır.

30 Kasım 2015’ten itibaren www.egitimdeiyiornekler.org adresinden online başvuru bölümüne girerek konferansa başvuru yapılabilir.

Başvurunun Ekleri

Uygulamanın/materyalin daha iyi anlaşılmasını ve değerlendirilmesini sağlamak amacıyla en az bir belgenin paylaşılması beklenmektedir. Belgeler (geliştirilen ders planları, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci çalışmalarından örnekler, fotoğraflar, görsel malzemeler vb.) başvuru esnasında sisteme yüklenir. Eğer elektronik olarak gönderilemeyen ek(ler) varsa elektronik başvuru tamamlandıktan sonra, ek(ler) başvuru numarasının yazdığı bir zarfa konularak, postayla aşağıdaki adrese gönderilebilir:

Eğitim Reformu Girişimi Bankalar Cad. No 2 Karaköy Minerva Han Kat 5 Karaköy - Beyoğlu - İstanbul

Zarfın içine sadece ek(ler)in konulması yeterlidir, başvuru formunun yeniden gönderilmesine gerek yoktur. Kargo yolu ile gönderdiğiniz ek(ler)in tarafımıza ulaşmış olduğundan e-posta göndererek ya da telefon ederek emin olunuz.

Önemli Not: Başvuruyla birlikte gönderilen ek(ler)in başvuru formunda yer alan bilgileri destekleyecek nitelikte olmasına dikkat edilmelidir.

Başvuru için son tarih

Başvurunun 1 Ocak 2016 Cuma günü 18.00’a kadar elektronik olarak yapılması gerekir. Bu tarihten sonra elektronik başvuru sistemi otomatik olarak kapanacağından başvuru yapılamayacaktır.

Postayla gönderilen başvuru eklerinin de 1 Ocak Cuma günü postaya verilmiş ve 8 Ocak Cuma 18.00’a kadar yukarıda verilen adrese ulaşmış olması gereklidir.

http//sinoparge.meb.gov.tr - 3682611987

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.