DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
Değerler Eğitimi Projesi 5 değer ile başlıyor.
PROJENİN ADI:
|
DEĞERLER EĞİTİMİ-KARAKTER OKULU |
PROJENİN KONUSU:
|
Evrensel ve toplumsal değerlerin öğrenciler tarafından benimsenmesi |
PROJENİN AMAÇLARI:
|
1- Erdemli insan olmanın temelini oluşturan toplumsal, evrensel ve unutulmaya yüz tutmuş değerlerin kazanılmasını sağlamak.
2- Öğrencilerimizi evrensel ve toplumsal değerlerle donatılmış ve bu değerlerle birlikte yaşamayı, yaşam biçimi haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek.
3- Değerlerimize karşı öğrencilerimizde duyarlılık oluşturmak ve davranışa dönüştürme konusunda öğrencilerimize yardımcı olmak.
4- Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.(MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU-Türk Milli Eğitiminin Amaçları Md.2) |
PROJENİN HEDEFLERİ: |
1- Öğrencilerimize, vatandaşlığın ne demek olduğunu ve kurallarını öğretmek. 2- Toplum tarafından kabul gören değerler doğrultusunda okul ortamları oluşturarak, öğrencilerimizin davranışlarını geliştirmek ve pekiştirmek. 3- Öğrencilere insanî değer ve erdemleri kazandırmak, 4- Evrensel ve toplumsal değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olmak. 5- Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirmek. 6- Akademik ve toplum yaşantısında, rehberlik edecek değerlerle donatılmış öğrenciler yetiştirmek. 7- Öğrencilerimizde evrensel değerlere sahip topluluk bilincini oluşturmak. |
PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİ/KURUM/KURULUŞLAR: |
SİNOP MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ |
PROJE UYGULAMA TARİHİ: |
ARALIK 2015-……………….. |
PROJENİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ: |
· Proje evrensel değerlerin öğrencilere kazandırılması gibi üst bir anlayış kapsamında değerlendirildiği için çok güçlü ve ilgi çekici niteliği ve İlimizde de bugüne kadar ki süreçte eğitim kurumları ve toplumsal mekânlarımızda evrensel ve toplumsal değerlerimiz ile ilgili büyük çapta olumsuz davranışların ve olayların olmaması projemizin güçlü yönleri olarak görülebilir. · Ancak projenin yeni olması nedeniyle tanıtımının ve yapılabilirliliğinin yeterli düzeyde anlatılması ve kabul görmesi başlangıç itibariyle normal karşılanabilecek zayıflıklar içermektedir. |
PROJENİN KAYNAĞI: |
Değerler Eğitimi-Karakter Okulu projesi iş birliği ve iş bölümü esasları dâhilinde yapılanarak bütçesiz olarak hazırlanmıştır. |
PROJENİN KAPSAMI:
|
Sinop İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı tüm Okulöncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim kurumları öğrencilerini içermektedir. |
PROJENİN UYGULAMA PLANI: |
|
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK: |
Proje her yıl Sinop İli ve İlçelerindeki tüm Okulöncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim okullarında uygulanabilir. |
İZLEME VE DEĞERLENDİRME: |
|
SONUÇ GÖSTERGELERİ: |
|
PROJEYİ HAZIRLAYANIN ADI SOYADI, E-MAİL, TEL: |
SİNOP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ Kandemir ÇORAPÇI 0 505 216 58 35 arge57@meb.gov.tr Erdal KOCADAĞ 0 505 764 79 18 Engin BAYRA 0 544 789 38 78 |