SİNOP İL MEM ARGE

DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ

Değerler Eğitimi Projesi 5 değer ile başlıyor.
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ

 

 

PROJENİN ADI:

 

DEĞERLER EĞİTİMİ-KARAKTER OKULU

 

PROJENİN KONUSU:

 

Evrensel ve toplumsal değerlerin öğrenciler tarafından benimsenmesi

 

PROJENİN AMAÇLARI:

 

 

       1-  Erdemli insan olmanın temelini oluşturan toplumsal, evrensel ve unutulmaya yüz tutmuş değerlerin kazanılmasını sağlamak.

 

      2- Öğrencilerimizi evrensel ve toplumsal değerlerle donatılmış ve bu değerlerle birlikte yaşamayı, yaşam biçimi haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek.

 

      3-  Değerlerimize karşı öğrencilerimizde duyarlılık oluşturmak ve davranışa dönüştürme konusunda öğrencilerimize yardımcı olmak.

 

      4- Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.(MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU-Türk Milli Eğitiminin Amaçları Md.2)

PROJENİN HEDEFLERİ:

1- Öğrencilerimize, vatandaşlığın ne demek olduğunu ve kurallarını öğretmek.

2-  Toplum tarafından kabul gören değerler doğrultusunda okul ortamları oluşturarak, öğrencilerimizin davranışlarını geliştirmek ve pekiştirmek.

3- Öğrencilere insanî değer ve erdemleri kazandırmak,

4- Evrensel ve toplumsal değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olmak.

5- Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirmek.

6- Akademik ve toplum yaşantısında, rehberlik edecek değerlerle donatılmış öğrenciler yetiştirmek.

7- Öğrencilerimizde evrensel değerlere sahip topluluk bilincini oluşturmak.

PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİ/KURUM/KURULUŞLAR:

SİNOP MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ

PROJE UYGULAMA TARİHİ:

                 ARALIK 2015-………………..

PROJENİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ:

·         Proje evrensel değerlerin öğrencilere kazandırılması gibi üst bir anlayış kapsamında değerlendirildiği için çok güçlü ve ilgi çekici niteliği ve İlimizde de bugüne kadar ki süreçte eğitim kurumları ve toplumsal mekânlarımızda evrensel ve toplumsal değerlerimiz ile ilgili büyük çapta olumsuz davranışların ve olayların olmaması projemizin güçlü yönleri olarak görülebilir.

·         Ancak projenin yeni olması nedeniyle tanıtımının ve yapılabilirliliğinin yeterli düzeyde anlatılması ve kabul görmesi başlangıç itibariyle normal karşılanabilecek zayıflıklar içermektedir.

 

PROJENİN KAYNAĞI:

Değerler Eğitimi-Karakter Okulu projesi iş birliği ve iş bölümü esasları dâhilinde yapılanarak bütçesiz olarak hazırlanmıştır.

 

PROJENİN KAPSAMI:

 

Sinop İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı tüm Okulöncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim kurumları öğrencilerini içermektedir.

PROJENİN UYGULAMA PLANI:

  • Her ay bir değer belirlenir. Bu değerler: Yardımseverlik, Doğruluk, Adalet, Sorumluluk, Özgüven, Özdenetim, Liderlik, Saygı, Dostluk, Hoşgörü v.b olabilir.
  • Okullarda oluşturulan Stratejik Plan Hazırlama Ekibi ve Rehber öğretmen uygulamada yönetim ve organizasyon görevini üstlenir.
  • Rehberlik öğretmeni tarafından değerle ilgili anketler düzenlenir, durum tespit edilerek çözüm için stratejiler belirlenir.
  • Okul idaresi ve okul Rehber öğretmeni o ayki değerin anlatılabilmesi için çeşitli etkinlikler planlarlar.
  • Belirlenen değerler, çeşitli etkinlikler yapılarak öğrencilere kazandırılmaya çalışılır. Bu etkinlikler: Belirlenen aylardaki değerle ilgili olarak; Panolara güzel sözler asmak, Örnek kişilikleri anlatmak-tanıtmak, Kitap tavsiyesinde bulunmak, Seminerler veya konferanslar düzenlemek, Tiyatro ve skeçler düzenlemek, Sınıf içi oyunlar oynatmak, Film seyrettirmek, okul bülteninde veya dergisinde konuyu gündeme getirmek, Okul web sitelerinde bu proje ile ilgili çalışmaları yayımlamak vb.
  • Sınıf öğretmenleri o ayki değerin öğrencilerde kazanılması için etkinlikleri uygular. Kazanılıp kazanılmadığının tespitini yapar.
  • Okullarımızda aileye yönelik olarak her değerde bir tane olmak üzere toplantılar yapılarak okulda verilen değerin aileye de anlatılması, evlerde uygulanması ve kontrolü sağlanır.
  • Okul Müdürleri o ayki değerle ilgili okullarında yapılan etkinliklerin VCD, fotoğraf görüntülerini ve “Değerlendirme Formu”nu AR-GE Birimine gönderir.
  • Örnek çalışmalar yapan öğrenciler ve okullarımız ödüllendirilerek diğer öğrenciler ve okullar teşvik edilir.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK:

Proje her yıl Sinop İli ve İlçelerindeki tüm Okulöncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim okullarında uygulanabilir.

İZLEME VE DEĞERLENDİRME:

  • Sinop Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki AR-GE birimi bu projeyi yürütür. Okullarda oluşturulan Stratejik Plan Hazırlama Ekibi ve Rehberlik servisi ise uygulanmasını takip eder. Okul idaresi de her değer ile ilgili uygulamaları çalışma sonunda  bir rapor haline getirerek İl M.E.Müdürlüğü AR-GE Birimine gönderir.

SONUÇ GÖSTERGELERİ:

  • Öğrencilere temel insanî değer ve erdemler kazandırılmış, değerlere karşı duyarlılık oluşturulmuş ve onları davranışa dönüştürmüş olacaklardır.
  • Öğrencilerin kendini tanımasına, yeteneklerini keşfetmesine, bu yeteneklerini hayatında doğru ve faydalı bir şekilde kullanmasına yardımcı olacaktır.

PROJEYİ HAZIRLAYANIN ADI SOYADI, E-MAİL, TEL:

SİNOP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ

Kandemir ÇORAPÇI      0 505 216 58 35  arge57@meb.gov.tr

Erdal KOCADAĞ           0 505 764 79 18

Engin BAYRA                0 544 789 38 78

 

http//sinoparge.meb.gov.tr - 3682611987

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.